Tuesday, October 25, 2011

eejdee №2

Наддаа цорын ганц хайртай ээждээ төрсөн өдрийн мэнд хүргье.
Өглөө бүр наранд, таныхаа ивээлийг хүсэн залбирдаг. Миний дотор оршсоор байгааг тань үргэлж мэдэрдэг. Гэсэн ч тандаа эрхэлж, үнсүүлмээр санагдах нь багтармаар. Олны дунд тас тас инээгээд л, алхдагаараа алхаж л явна. Дотроо хүйт дааж, хэнд ч ээжгүй юм хөөрхий, эвий гэж хэлүүлэхгүй гэсэндээ шүдээ тас зууж...явдгаа нуугаад яахав дээ таниасаа...
Энэ бол миний хатуу төлөв
Юу ч намайг дийлэхгүй
Чиглэж ирсэн хатуу чулуу
Бут үсрэн үйрэх вий
Энэ бол миний хатуу төлөв
Юунд ч би бууж өгөхгүй
Хэний ч хүрээгүй газарт очно
Пуужинтай пуужингүй (Rokit Bay)
Дутуу гишгээгүй болохоор бахархаж болноо та минь. Санасандаа хүрч байж санаа амардаг шургуу зан минь намайг хөтөлнө. Үе үе энэ амьдрал үнэхээр уйтгартай санагддагыг нуух юун. Санаа зовох зүйл, санаа зовох хүн мөн ч их байна даа. Ээжээ, та намайг эмч болгоно гэж мөрөөддөг байсан. Харин үр чинь хэзээ ч хүүхдээ эмч болгохгүй гэж боддог. Хумсны толио нь хүртэл ийм адилхан байж, юунд өөрөөр сэтгэв гэх байх. Ирсэн өвчтөн бүхнийхээ амьдралыг энэ сэтгэлдээ тээж явдаг болохоор хүнд санагддаг ачаа минь. Хайртай хүмүүсээ эмнэлгээс хол явуулахсан гэж хүсдэг. Тэр тусмаа тусалж чадахгүй бол өөрөө өмнөөс нь үйрээд уначихмаар.
Үхлээс өөр гарцгүй мэт эхлэх гутрал зовлонг
Үүрээд л гарчих сэтгэлтэйдээ амьдарна
Даанч өндөр санагдах цөхрөл зовлонг
Даваад л гарчих сэтгэлтэйдээ тайвширна
Тэнхээ шавхах өвчин зовлонг
Тэсээд гарах сэтгэлтэйдээ амьдарна
Тэнгэр ниргэх мэт цочоох үгэн зовлонг
Тэвчээд гарах сэтгэлтэйдээ тайвширна (Б.Батзаяа)
Сэтгэл минь эмзэгхэн......хэтэрхий эмзэгхэн....явах цагаа ирэхээр дуртайяа үхэлтэй нүүр тулж, хувцсаа солино. Тэр болтол хэрэгтэй бүхэнд хүрч, ашиглаж болохоор бүхнээ өгнөө гэж боддог. Ээждээ хайртай, энд амьдрах хугацаандаа хийх ёстойгоо хийчихээд, тандаа очно. Тосч авахдаа нүүр тань улайхгүй. Учир нь би таны охин.

1 comment:

  1. сэтгэлийн их хат нь мэдрэгддэг юм шүү... ижий нь чамайг цаг хугацаа, орон зай үл хамааран хамтад нь байж, бахархаж яваа.. энэ бичлэг нь найзыг нь уйлуулчлаа ш дээ..........

    ReplyDelete